11 stycznia 2013

Leniwe

Jaka jest moja ulubiona potrawa? Każda, zrobiona specjalnie dla mnie i podana pod nos. Mój facet robi mi leniwe! Może jakiś psycholog chętnie dorobi ideologię do tego, dlaczego niektórzy mężczyźni lubią zabawy z ciastem... Nie wnikam:) Robi też świetne ciasto na pizzę, ale kluchy są dużo łatwiejsze do zorganizowania. Jak ktoś preferuje bezmięsne piątki, to leniwe mogą być fajnym pomysłem na szybki obiad.




Do jego leniwych potrzebne są:

  • kostka sera białego półtłustego
  • 2 jajka
  • szklanka mąki
  • sól

Pewnie wszyscy znają leniwe, więc wiadomo, to bardzo proste. Cała sztuka polega na tym, aby do sera dodać jak najmniej mąki, żeby leniwe były naprawdę leniwe, a nie zwarte i gotowe jak polska reprezentacja na Euro 2012. Jadłam ostatnio takie kamory w jednym z warszawskich barów mlecznych i chcę to wspomnienie jak najszybciej wyprzeć. Ale do rzeczy...

1. Trzeba oddzielić żółtka od białek. 

2. Białka ubić na pianę ze szczyptą soli.

3. W misce utrzeć ser biały z żółtkami, widelcem.

4. Do sera dodawać pianę i mąkę (około pół szklanki) i delikatnie wymieszać łyżką.
Resztę mąki użyć do podsypywania ciasta, z którego uformować wałek i lekko zgnieść go widelcem. 


5. Kroić leniwe i wrzucić do osolonej, gotującej się wody. Wyłowić zaraz po wypłynięciu.


Wyszły mięciutkie, serowe, pyszne! Można je podawać na słodko - z cukrem (zwłaszcza interesujące dla dzieci) bądź w wersji dla prawdziwych mężczyzn - posolone oblane roztopionym masełkiem... tak jak lubię najbardziej.

Czy istnieje piękniejszy zapach od zapachu topionego, zarumienionego masła?




7 komentarzy:

  1. śliczne :) musze kiedyś zrobić :)
    pozdrawiam i życze kolejnych pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też je uwielbiam :D Klasyk!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja mama mi je robiła! Pychotka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. leniwe .... kocham

    OdpowiedzUsuń
  5. Niby zwykłe leniwe, a ilu zwolenników:) słusznie! pozdrawiam wszystkich!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Bardzo lubię je czytać! ♥