7 stycznia 2013

Terapia czaszkowo - krzyżowa

Znów przez przypadek odkryłam genialną rzecz! Terapia czaszkowo - krzyżowa to wbrew pozorom nie coś na podobieństwo praktyk doktora Frankenstein'a. Nazywa się dosyć wątpliwie, ale naprawdę jest bardzo przyjemna. Polega na bardzo delikatnej manipulacji i uciskaniu w obrębie czaszki, miednicy, przepony (...), w celu rozluźnienia struktur łączno-tkankowych. Ich napięcie może przysporzyć wiele kłopotow zdrowotnych. 

Z punktu widzenia pacjenta terapia jest kojącym zabiegiem. Delikatny dotyk, zwłaszcza w okolicach głowy, wprowadza organizm w stan spokoju i równowagi. Podobno pod wpływem terapii ludzie zmieniają się pod względem psychicznym i fizycznym...

Z tego co wytłumaczył mi terapeuta działanie terapii wykorzystuje zdolności samoregulacji organizmu. Nie wiem dokładnie na czym to wszystko polega, ale tak szczęśliwa jak po kilkunastu minutach w jego rękach dawno nie byłam. Bardzo ciekawe doznanie. Po wyjściu z gabinetu praktycznie nie przestawałam się uśmiechać, co na polskich zachmurzonych ulicach może zostać odebrane jako przejaw nieleczonej choroby psychicznej. Dodatkowo wydawało mi się, że ważę tyle co nic i prawie unoszę się nad ziemią.  Spięcie, które od dawna mi towarzyszyło jakby zniknęło... Postuluję, żeby taka terapia była refundowana przez NFZ i obowiązkowa dla wszystkich. Pary zamiast na terapię małżeńską powinny w pierwszej kolejności udać się na terapię czaszkowo-krzyżową:)

Sprawdziłam, że może pomóc także w przypadku:

  • kłopotów z koncentracją
  • zaburzeń osobowości, nadpobudliwości
  • stresu
  • zaburzeń nastroju i przemęczeniu
  • zaburzeń snu
  • chronicznego zmęczenia
  • stanów depresyjnych po traumach fizycznych, emocjonalnych 
  • nerwic
  • nerwobóli 
  • bólów głowy, migren
  • kłopotów ze wzrokiem i słuchem, nawracających zapaleń uszu u dzieci i dorosłych 
  • zapalenia zatok
  • bólów kręgosłupa i pleców, zapalenia korzonków, rwy kulszowej, bolesnego napięcia barków
  • wszystkich urazów powypadkowych 
  • dysleksji

Wymieniłam tylko kilka zastosowań. Jeżeli ktoś jest zainteresowany, to szczerze polecam głębszą lekturę. Ktoś, kiedyś próbował terapii?

4 komentarze:

  1. Gdzie na coś takiego? Bo ja chyba pilnie potrzebuję!!;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. w internecie jest bardzo dużo informacji, w razie problemów proszę napisać do mnie prywatną wiadomość ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli moge to sie trochę zareklamuje.Robimy terapie czaszkowo-krzyzową w gabinecie Dental-House.Tak to gabinet dentystyczny ale lekarze mają takie hobby i duze doswiadczenie w tym temacie:) Serdecznie zapraszam 224070604 lub 606333085.Jarek

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja korzystałem z terapii czaszkowo krzyżowej w gabinecie Pani Mieczysławy Sikorskiej we Wrocławiu i muszę powiedzieć że silne bóle głowy minęły.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Bardzo lubię je czytać! ♥