20 marca 2013

Żółte kiwi - wygląda na to, że jestem zielona

Lubię owoce i wydawało mi się, że znam większość popularnych odmian dostępnych w sklepach, a tu niespodziewanka. Dostałam w prezencie żółte kiwi. Śmieszne jest. Poza innym kolorem miąższu, ma gładką skórkę, bez tych charakterystycznych włosków, jest zwyczajnie łyse. 



Jest też słodsze od zielonego. Pojawił się głos, że w smaku wyczuwalny jest agrest, ale ja go nie rozpoznaję. Jeżeli jestem ostatnią osobą, która dokonała tego niesamowitego odkrycia, to powiedzcie z czym Wam się kojarzy ten smak. 

Próbowałam googlować moją przekąskę i niezbyt wiele informacji znalazłam. Jest zagadkowa jak światowa kariera zespołu Weekend. Żółte kiwi to odmiana stosunkowo nowa, podobno stworzyli ją badacze z Włoch. Tradycyjne kiwi ma bardzo dużo witaminy C, a co ma żółte? Tego nie jestem pewna, ale jest smaczne.

47 komentarzy:

  1. W zeszłym roku miałam okazję spróbować żółte kiwi i pamiętam, że bardzo mi smakowało, dużo bardziej niż zielone .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi smakują i zielone i żółte, wszystko mi smakuje, nie wiem czy to dobrze:)

      Usuń
  2. Ładne zdjęcia, takie jasne, estetyczne :)
    Jadłam żółte kiwi, ale w sumie... smakuje jak bardzo dojrzałe zielone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje smakowało inaczej, właśnie nie wiem do czego to porównać

      Usuń
  3. w moim ulubionym warzywniaku takowe nazwane się złote kiwi, kupiłam kiedyś raz, smak hm, no rzeczywiście może trochę agrestowy, osobiście bardziej smakuje mi zielone pod warunkiem, że jest fajnie dojrzałe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie jest napisane na opakowaniu GOLDEN

      Usuń
  4. Chyba chodzi o kto że miąsz w środku jest zdecydowanie bardziej w tonację żółtą niż zieloną w stosunku do zwykłego kiwi :) Słyszałam o tym kiwi niestety nie jadałam. Zaskoczył mnie tylko fakt, ze to kiwi jest łyse. Zamiast żółte powinni nazwać je łyse :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poza tym, przez to że ma ten taki odcień wydaje mi się, że jest przejrzałe ;p bleee

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgodzę się i w smaku było dla mnie takie właśnie przejrzałe ble

      Usuń
    2. może żółte też dostałaś przejrzałe, moje nie było takie, tylko było słodsze od zielonego. Zielone jak jest przejrzałe to ma taką beznadzieją konsystencję, to było tak w sam raz miękkie.

      Usuń
    3. możliwe, złote są droższe od zielonych i pewnie mniej się sprzedają

      Usuń
  6. Pięknie sfotografowałaś, ale jednak się nie skuszę, bo mam mroczne podejrzenia co do narodzin owego owocka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WASP, SWAT, CIA, FBI, MPO, UB, C3PO, MO, GMO... ;D

      Usuń
  7. Nigdy nie próbowałam żółtego kiwi, ale wygląda bardzo apetycznie! Przede wszystkim apetycznie je ujęłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 1sze słyszę.. Nawet nie wiem, czy odróżniła bym je na 1szy rzut oko, gdybyś nie napisała, że to żółte;D
    Co do wartości.. Skoro żółte to może dużo flawonoidów?;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. różni się, różni, może zdjęcie słabo to oddaje;)

      Usuń
  9. nigdy takiego nie widziałam, że już nie wspomnę o próbowaniu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też dzisiaj pierwszy raz miałam przyjemność

      Usuń
  10. Nie spotkałam się nigdzie z żółtym kiwi ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jadłam raz ale wolę zielone...jestem jak "ta konserwa" nie lubię zmian a także modyfikowanych zwierząt czy roślin:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też wolę zielone jest bardziej... kiwi:)

      Usuń
  12. Pierwszy raz spotykam się z takim kiwi! Chciałabym spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też jestem ciekawa wszystkich nowości:) ale te wydziwiane owoce są czasami szokujące jak właśnie pineberry

      Usuń
  13. dla mnie większym szokiem było chyba pineberry :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja również spotkałam na swojej drodze tylko klasyczne kiwi, ale chętnie spróbowałabym takiego GOLDEN :D Pewnie by mi zasmakowało, bo kiwi jest jednym z moich ulubionych owoców, szczególnie jako dodatek do koktajlów :) Pozdrawiam i zapraszam http://mybettermeals.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To kiwi przyszłości :) ... my jako rasa też ponoć będziemy kiedyś łysi :):)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia. Nigdy nie widziałam i nie jadłam tego rodzaju kiwi. Muszę się rozejrzeć, bo być może jest gdzieś.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnia nie jesteś, bo ja również nie widziałam i nie próbowałam żółtego kiwi :-), czas się wybrać na polowanie:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja jeszcze nie słyszałam ani nie jadłam takiego kiwi :( Ale niespodzianka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ooooo pierwszy raz na oczy widzę takie kiwi,

    OdpowiedzUsuń
  20. widziałam widziałam, ale nie jadła. zadziwia mnie też żółty arbuz:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszy raz wiedzę takie kiwi, no i słyszę też :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie jadłam takiego kiwi, chociaż widziałam w sklepach na półkach, jakoś mnie nie przekonało :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Hahaha, nie widziałam nigdzie :) Krzyżówka z cytryną ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. nigdzie nie widziałam - więc nie jesteś sama. ale jak mi się napatoczy to spróbuje:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Super to kiwi!
    Wyróżniłam Cię na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rany dziękuję!:) Bardzo, bardzo mi miło! Pozdrawiam!

      Usuń
  26. a to ci niespodzianka! pierwszy raz je widzę:D

    OdpowiedzUsuń
  27. ooo chce i ja na takie trafić! :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. nie spotkałam się nigdy z taką odmianą, ale przecież życie zaskakuje każdego dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ostatnio mama kupiła mi je w Lidlu. ; )
    Dla mnie to, że jest łyse jak najbardziej pozytywne, kolor lekko żółtawy, a w smaku jak dla mnie nieco mdłe w stosunku do zielonego. : D

    Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Bardzo lubię je czytać! ♥