15 stycznia 2013

Krewetki w sosie z białego wina z pietruszką i chili

Od jakiegoś czasu chodzą za mną krewetki. Wiadomo, że jedyny sposób, żeby uwolnić się od pokusy to jej ulec. Kupiłam więc mrożone (jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma) krewetki i zrobiłam do nich pyszny sos. Podałam je z tagliatelle ale wyobrażam sobie jak dobrze muszą smakować ze świeżą chrupiącą bagietką... :) 



Składniki (na 3 duże porcje): 
  • 200g makaronu tagliatelle 
  • 12 krewetek tygrysich 
do sosu: 
  • 2 szklanki białego wina 
  • 1 szklanka bulionu warzywnego lub rybnego 
  • 1 szalotka 
  • 4 - 5 ząbków czosnku 
  • papryczka chili 
  • pęczek pietruszki 
  • sok z połówki cytryny 
  • sól, pieprz 
  • 2 łyżki masła 
  • oliwa z oliwek 

Ponieważ krewetki miałam zamrożone, przelałam je wrzątkiem na sitku, odcedziłam i osuszyłam papierowym ręcznikiem. 

Przygotowanie sosu, którym zajmuję się w pierwszej kolejności: 

1. Na patelni, na dwóch łyżkach oliwy, zeszklić drobno posiekaną szalotkę. 

2. Papryczkę, bez pestek, drobno pokroić i dodać do cebuli (w ilości zależnej od upodobań, postanowiłam nie być egoistką i wzięłam pod uwagę delikatniejsze podniebienia od mojego niewyparzonego, użyłam połówki), dalej dusić.

3. Dodać posiekany lub przeciśnięty przez praskę czosnek i jeszcze chwilę trzymać na patelni, tak żeby się zarumienił ale nie przypalił. 

4. Dodać wino, bulion i sok z cytryny, trochę soli i pieprzu. 

5. Gotować na małym ogniu, zredukować sos, tak żeby zmniejszył swoją objętość o około 50%. 

6. Wyłączyć ogień, dodać masło i wymieszać. Odstawić sos.


Makaron ugotować w osolonej wodzie, al dente


W tym czasie obsmażyć krewetki na maśle lub oliwie. Dodać do nich sos, posiekaną natkę pietruszki i tak wymieszany sos z krewetkami nakłożyć na odcedzony makaron.

Palce lizać!:)


3 komentarze:

  1. jakie pyszności :) ja sama za krewetkami nie przepadam, ale mój chłopak, je uwielbia, tak samo jak makaron, wino i chilli. więc trzeba będzie zrobić :))

    zapraszam na fotorelacje kuchenną z Rzymu :)
    www.chilli-choco-latte.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Same pyszności z Rzymu:) Byłam w tym roku w Toskanii, do Rzymu jeszcze nie udało mi się dotrzeć ale planuję. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Uwielbiam krewetki w takich sosach winnych, z pietruszką i chili ideał!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Bardzo lubię je czytać! ♥