22 kwietnia 2013

Tylko spokojnie. Gruszkowy koktajl z melisą.

Tell me why I don't like mondays... ♪♫♪♪♪♫♪♫

Kiedy słońce pakuje się do domu wszystkimi możliwymi otworami, kot wylegujący się na parapecie ma temperaturę lawy, a staruszek rower przypomina że znowu zapomniałeś kupić pompki, nie straszny jest poniedziałkowy poranek. Do tego zamiast kawy - koktajl z melisą i w korku podśpiewujesz "always look on the bright side... ♪♫♪♪♪♫♪♫


Świeża melisa ma bardzo przyjemny cytrynowy aromat. Znana jest głównie z tego, że jest pogromcą stresu, ale poza tym, że jest ziołowym lekiem na zaburzenia związane z nadmierną nerwowością dobrze wpływa na trawienie, ma działanie antywirusowe, przeciwbakteryjne, a także zawiera sporo antyoksydantów. Nie dam powiedzieć na nią złego słowa.


Koktajl przygotowałam w blenderze. Do jednego banana, dodałam dwie obrane gruszki bez pestek, sok z połówki cytryny i małą garść liści melisy. Do swojego napoju dolałam prawie szklankę wody, można też użyć soku jabłkowego. Z podanych proporcji wychodzą dwie duże szklanki koktajlu.

30 komentarzy:

  1. Ach, taki koktajl w słoneczny poranek! Samo zdrowie, a do tego PYCHA.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę kupić dziś gruszki:) dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się ten mix!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla spokojności poproszę o szklaneczkę;-)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Poniedziałki chyba dla większości są ciężkie...Chociaż powiem ci, że nie lubię też piątków. Od rana chciałabym, aby juz było PO pracy, więc czas mi się wlecze okrutnie. A koktajl bym wzięła. W ogóle ostatnio zatrzęsienie tych koktajli i aż mnie skręca, że nie mam swojego!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie i zdrowo. Z chęcią bym się napiła szklaneczkę dla spokojności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś o takim marzę! Jakoś nerwowo się zrobiło od początku tygodnia. Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewela. Chlapłabym z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  9. "always look on the bright side of Life" zawsze!!!
    szczególnie dzisiaj....

    ściskam Cię wiosennie :*

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie wczoraj gościł też koktajl.
    mango&banan&zielona herbata.

    Twoje połączenie składników - rozkoszne ! :)
    ja również nie dam powiedzieć złego słowa na melisę
    w sumie to na żadne świeże zioła :)

    pozdrawiam w ten słoneczny poniedziałek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdrowie i spokój :-) Idealny koktajl na śniadanie lub lekką kolację. Muszę koniecznie spróbować świeżej melisy, bo dotychczas znałam tylko susz do zaparzania herbatki:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. już sobie wyobrażam jak melisa podkręciła smak!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. orzeźwiający i pyszny, w sam raz na dzisiejszy dzień:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie się prezentuje, u mnie wczoraj również koktajl gruszkowy ale z miętą:-). Następnym razem dodam melisy tylko nie wiem czy nie będę zbyt spokojna:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mm, muszę zrobić ten koktajl! :) Lubię popijać samą melisę, więc z dodatkiem gruszki na pewno mi zasmakuje.

    OdpowiedzUsuń
  16. pysznie i zdrowo:D piszę się na taki jeden zamiast kawki:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale musiał być dobry mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj, przydałby mi się taki. Raz, wygląda bardzo smakowicie, dwa - wyciszenie byłoby wskazane:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gruszka, melisa...pycha
    czy mogę szklaneczkę tego koktajlu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniałe rozpoczęcie dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. po dzisiejszym dniu idealny dla mnie, miałam nerwów co niemiara. Ale już po wszystkim, taki koktajl pomógłby dzisiaj bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  22. Pycha!
    Akurat trzymam melisę na parapecie, więc jutro z rana taki uspakajający koktajl będzie w sam raz :) !

    OdpowiedzUsuń
  23. Doskonały!
    I jak ślicznie pokazany.
    Czarodziejko...

    OdpowiedzUsuń
  24. Kurczę wszędzie gdzie wejdę, jakieś przysmaki, albo koktajle. W końcu sama sobie coś zrobię :P

    OdpowiedzUsuń
  25. kurcze, widziałam dziś w sklepie gruszki, ale koniec końców nie włożyłam ich do koszyka ... koktajle na tą porę roku super!

    OdpowiedzUsuń
  26. Koktajl z gruszki jest świetny, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Za chwilę urwę kilka listów melisy / rośnie sobie w moim kuchennych miniogródku ziołowym / leniwy niedzielny poranek - kawy mi w tej chwili nie potrzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam koktajle. Takie połączenia musi nieziemsko smakować. Jutro kupuję gruszki, banana i zabieram się do miksowania:) Dzięki za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Bardzo lubię je czytać! ♥